Pētījums atklājis, kuri produkti palīdz samazināt sirds un asinsvadu slimību risku

Woman
BB.LV
Publicēšanas datums: 13.06.2026 12:44
Pētījums atklājis, kuri produkti palīdz samazināt sirds un asinsvadu slimību risku

Zinātnieki noskaidrojuši, ka daži ikdienā lietoti produkti var sniegt sirds un asinsvadu sistēmai lielāku labumu, nekā līdz šim uzskatīts. Pētnieki īpaši iesaka biežāk uzturā iekļaut ogas, augļus, pākšaugus un zaļo tēju.

Readingas Universitātes pētnieki secinājuši, ka noteikti produkti var būtiski ietekmēt sirds un asinsvadu veselību. Pētījuma rezultāti publicēti zinātniskajā žurnālā Food & Function.

Pētījumā tika analizēti vairāk nekā 30 000 Lielbritānijas un ASV iedzīvotāju uztura paradumi. Iegūtie dati liecina, ka daudzi cilvēki ikdienā uzņem nepietiekamu daudzumu flavanolu — dabisku savienojumu, kas saistīti ar mazāku sirds un asinsvadu slimību risku.

Par bagātīgākajiem flavanolu avotiem tika atzītas dzērvenes, zaļā tēja, ķirši, plūmes, kazenes, pupiņas un āboli. Zinātnieki uzsver, ka, lai palielinātu šo vērtīgo vielu uzņemšanu, nav nepieciešams radikāli mainīt ēdienkarti. Pietiek regulāri uzturā iekļaut nelielas ogu, augļu vai pākšaugu porcijas, kā arī izdzert tasi zaļās tējas.

Pētījuma autori norāda, ka veselībai nozīmīgs ir ne tikai kopējais augļu un dārzeņu daudzums uzturā, bet arī to sastāvs. Daži produkti satur ievērojami vairāk bioloģiski aktīvu vielu, kas palīdz uzturēt normālu sirds un asinsvadu sistēmas darbību.

Pētnieki uzskata, ka plaši izmantotais ieteikums dienā apēst vismaz piecas augļu un dārzeņu porcijas varētu tikt papildināts ar uzsvaru uz produktiem, kas bagāti ar flavanoliem un citām aizsargājošām vielām.

Speciālisti atgādina, ka sabalansēts uzturs joprojām ir viens no svarīgākajiem sirds un asinsvadu slimību profilakses faktoriem. Pareizi izvēlēti produkti var kļūt par nozīmīgu palīgu veselības saglabāšanā līdztekus fiziskajām aktivitātēm un atteikšanās no kaitīgiem ieradumiem.

Pētījums apliecina, ka pat nelielas izmaiņas ikdienas ēdienkartē var sniegt ievērojamu labumu veselībai. Regulāri lietojot dzērvenes, ābolus, pupiņas, ogas un zaļo tēju, iespējams palielināt flavanolu uzņemšanu un palīdzēt uzturēt veselīgu sirds un asinsvadu sistēmu.

VĒL SADAĻĀ

LASI VĒL